Autor: Konrad
Opis
Zastosowanie. Oprawy SL-100 przeznaczone były do oświetlenia otwartych terenów zewnętrznych: autostrad, dróg głównych, ulic, placów, parkingów, terenów przemysłowych itp. Wersja SL-100-PKP do oświetlenia terenów kolejowych.
Budowa. Konstrukcja oprawy jest dwukomorowa. Komora lampy ograniczona powierzchniami odbłyśnika i klosza posiada stopień ochrony IP65. Przestrzeń zawierająca układ stabilizacyjno-zapłonowy, zamknięty pokrywą, posiada stopień ochrony IP44. Korpus oprawy stanowi rama z ciśnieniowego odlewu aluminiowego, lakierowana lakierem proszkowym. W konstrukcji ramy znajduje się uniwersalne gniazdo pozwalające na zamontowanie oprawy bezpośrednio na maszcie lub wysięgniku. Przy instalowaniu oprawy na maszcie istnieje możliwość wyboru kąta 0 0 położenia oprawy 0 lub 15 . Układ stabilizacyjno-zapłonowy jest zamontowany na izolowanym module, który jest instalowany i wyjmowany bez użycia narzędzi. Połączenie obwodów elektrycznych następuje za pomocą wielostykowego złącza. Od góry oprawa zamknięta jest pokrywą, wykonaną z maty poliestrowej, zbrojonej włóknem szklanym, kształtowanej metodą tłoczenia. Odbłyśnik jednoelementowy wykonany z blachy aluminiowej odpowiednio wybłyszczonej i anodowanej. Kształt odbłyśnika zaprojektowany został jako uniwersalny, dla różnych typów lamp o mocy od 70W-250W, natomiast w wersji SL-100 PKP do lamp eliptycznych. Zmienne położenie oprawki pozwala na optymalizację rozsyłu strumienia świetlnego w oprawie i dostosowanie go do aktualnych warunków drogowych i zastosowanego typu lampy. Komora lampy zamknięta jest kloszem z przeźroczystego poliwęglanu, stabilizowanego na promieniowanie UV, charakteryzującego się bardzo wysoką odpornością na wpływy termiczne i uszkodzenia mechaniczne. Klosz razem z odbłyśnikiem tworzą zamkniętą komorę lampy a jej szczelność zapewnia uszczelka z impregnowanego filcu. Szczególną cechą tego rodzaju uszczelnienia jest umożliwienie mikro wentylacji oprawy. Powietrze z komory lampy, pod wpływem zmian ciśnienia wywołanego różnicami temperatur, wydostaje się na zewnątrz i odwrotnie, a struktura uszczelki zapewnia filtrację powietrza gwarantując stale wysoką czystość komory lampy. Klosz wersji SL-100 PKP stanowi szyba hartowana wklejona na stałe do ramki poliestrowej.
Oprawy SL-100 mogą być instalowane bezpośrednio na masztach Ø60mm lub 76mm, lub na wysięgnikach o średnicach 42, 48, lub 60mm.ØØ Zastosowanie stalowego łącznika ŁMR.SL (908110) umożliwia płynną regulację kąta pochylenia oprawy (0÷45st.), zarówno przy mocowaniu na maszcie, jak i na wysięgniku.
W oprawach z układem redukcji mocy zastosowano autonomiczny mikroprocesorowy reduktor, który ogranicza moc pobieraną przez oprawę i jej strumień świetlny w zaprogramowanym przedziale czasowym (23 – 5 każdej doby). Układ został zaprogramowany fabrycznie i nie wymaga sterowania z zewnątrz.
Wersje. Oprawy były dostępne w dwóch wersjach: SL-100 do lamp sodowych 70 W, 100 W, 150 W, 250 W; SL-100 PKP do lamp rtęciowych o mocy 125 W oraz lamp sodowych 50 W, 70 W, 100 W, 150 W, 2×150 W, 250 W.
źródło: www.essystem.pl
Dane Techniczne:
Producent: | ES-SYSTEM |
Lata produkcji: | 90-te, pierwsza dekada XXI wieku |
Materiał | odlew aluminiowy |
Źródło Światła | lampa sodowa, Wysokoprężna lampa rtęciowa, Wysokoprężna lampa sodowa |
Moc | 100W, 125W, 150W, 250W, 2x150W, 50W, 70W |
Ilość źródeł światła | 1, 2 |
Rodzaj oprawy | Zamknięta |
Zastosowanie | drogi, ulice, autostrady, tereny otwarte, tereny kolejowe |